Angstfobietherapie
Netwerk van therapeuten
bij angst en fobie
Angstfobie therapie

Tips bij bloosangst


 

Bloosangst - tips

Zoek je tips bij bloosangst?

Je kunt hier:

 

  • tips verkennen.
  • reageren op tips / jouw ervaring delen.
  • en heb je zelf een goede tip, dan kun je die toevoegen.

 

Wat is jouw tip voor omgaan met bloosangst

 


+ tip toevoegen




Tip 1 - Geef jezelf toestemming om te blozen

Als je niet mag blozen van jezelf gaat het juist gebeuren. Hoe meer je er mee bezig bent, hoe meer het er is. Vaak benoemen anderen het ook nog. Je komt dan in een negatieve spiraal.


Een eerste stap is: dat je angst te blozen er mag zijn voor jezelf. Dat jij jezelf daarin toestemming geeft. Vaak wordt de lading die je er zelf aangeeft dan minder, en raakt de angst meer naar de achtergrond.



8
Reageer
Toon reacties Verberg reacties

Jouw reactie:



Tip 2 - Onderzoek je gedachten

Het zijn vaak je eigen gedachten die maken dat je gaat blozen bij een situatie die ongemakkelijk is. Het is daarom zinvol om je gedachten te onderzoeken.

Als je eerst je gedachten opschrijft, kan je daarna deze gedachten gaan bevragen. Je kan vragen stellen zoals: Hoe reëel is deze gedachte? Hoe zeker weet je dat het klopt wat ik denk? ect. Je zal zien dat het antwoord vaak nee is.

Door dit te beseffen en je in te gaan beelden hoe je volgende keer zou willen reageren als je weer in zo'n situatie komt, kom je uit de vicieuze cirkel.



4
Reageer
Toon reacties Verberg reacties

Jouw reactie:



Tip 3 - Veel mensen zijn jaloers op die natuurlijke blooswangen van je

Waarom zou je bloosangst moeten hebben?! Véél mensen smeren 'blush' op hun wangen, omdat ze het mooi vinden! En jij kan die 'blush' zo krijgen!!

 

Veel mensen zijn jaloers op die natuurlijke blooswangen van je!


Bloosangst?! Bekijk het eens langs de andere kant...

3
Reageer
Toon reacties Verberg reacties

Jouw reactie:



Tip 4 - Praat erover en leer ontspannen

Blozen. Niet erg, maar je kunt er behoorlijk last van hebben. Het helpt vaak heel goed als je met hulp gaat kijken of er misschien zaken zijn waar je het nog moeilijk mee hebt, waarover je met niemand wil of kan praten.

Soms voelt het dan alsof je met een geheim rondloopt dat zomaar ineens ontdekt kan worden of plotseling toch uit je mond ontsnapt. Praat erover. En terwijl je erover praat, kun je ook leren ontspannen via ademhalingsoefeningen en je leren focussen op iets anders dan je bloosmomenten.

Loop er niet te lang mee rond, er is iets aan te doen.



3
Reageer
Toon reacties Verberg reacties

Jouw reactie:



Tip 5 - Deel je verhaal

Voor veel mensen lucht het op als ze hun verhaal opschrijven en delen. Je kunt jouw verhaal delen op het bloosangst-lotgenotenforum op deze website.


Angstfobietherapie.com

2
Reageer
Toon reacties Verberg reacties

Jouw reactie:



Tip 6 - Onderzoek je gevoel

Probeer te onderzoeken waar en wanneer je bloost en wat je niet wilt laten zien: kennelijk laat je lichaam door te blozen iets zien dat jij bewust of onbewust tegen houdt.

 

Als je ontdekt wat je niet wilt laten zien (bijvoorbeeld onzekerheid of faalangst) ga dan met dat gevoel aan het werk en probeer te ontdekken waarom je juist in die situaties dat onderliggende gevoel hebt!!


Ninian - Therapeut Oegstgeest/Amsterdam

2
Reageer
Toon reacties Verberg reacties

Jouw reactie:



Tip 7 - Zoek een therapeut

Heb je last van bloosangst en kom je er zelf niet meer uit? Een therapeut of psycholoog kan je dan verder helpen.


Angstfobietherapie.com

1
Reageer
Toon reacties Verberg reacties

Jouw reactie:



Tip 8 - Zie de algemene tips bij angsten

Kijk voor algemene tips bij angsten ook even op het forum algemene tips bij angsten.


Angstfobietherapie.com

1
Reageer
Toon reacties Verberg reacties

Jouw reactie:




Heb je zelf een goede tip?


+ tip toevoegen




Zoek een therapeut

© Angstfobietherapie.com - Therapie bij angst, paniek en fobie
| Login | Disclaimer |