Angstfobietherapie
Netwerk van therapeuten
bij angst en fobie
Angstfobie therapie

Tips bij fomo

 

Fomo - tips

Zoek je tips bij fomo - fear of missing out - angst om iets te missen?

Je kunt hier:

 

  • tips verkennen.
  • reageren op tips / jouw ervaring delen.
  • en heb je zelf een goede tip, dan kun je die toevoegen.

 

Wat is jouw tip voor omgaan met fomo

 

Overzicht tips




+ tip toevoegen




Alle tips


Tip 1 - Oefen met wegblijven van prikkels

Oefen met wegblijven van prikkels. Dat klinkt misschien moeilijk, maar het kan echt.

Je kunt met kleine stapjes beginnen, bijvoorbeeld een avondje geen telefoon en social media. Zet je apparaten uit. Ga bijvoorbeeld lekker op de bank liggen, een filmpje kijken, een boek lezen, uitgebreid koken voor jezelf of wat yoga doen.

Je merkt dan wellicht dat je een rustigere ontspannen avond hebt.



5

deel deze tip

Tip 2 - Word je bewust van de tijd die je aan je fomo kwijt bent

Word je bewust van de tijd die je aan je fomo kwijt bent.

Meet je gebruik van social media. Schrijf op wanneer, hoe lang, waarom en op welke momenten je je social media bent het checken.

Door je te realiseren hoeveel tijd je hieraan kwijt bent in plaats van iets anders te doen waar je meer ontspannen van wordt, ga je wellicht meer beseffen welke dingen in jouw leven belangrijker zijn, en waar je meer tijd aan wilt besteden.



4

deel deze tip

Tip 3 - Praat erover met mensen om je heen

Praat erover met mensen om je heen. Ze herkennen vast dat je je veel bezighoudt met social media, dit is vaak zichtbaar voor de omgeving.

 

Je zult zien dat er meer mensen worstelen met de omgang met social media. Dat alleen kan al helpen. Het kan je ook op weg helpen om helder te krijgen waarom je dit doet.

 

Het kan goed zijn dat er iets in je leven in de weg staat, spannend is, of dat er een gemis is. Dat voel je minder wanneer je het erg druk hebt. Soms zorg je er dus onbewust voor dat je het erg druk hebt, zodat je dit niet hoeft te voelen.



4

deel deze tip

Tip 4 - Word je bewust van je fomo

Word je bewust van je fomo.

Zodra je weet dat je angst hebt om dingen te missen, kun je dit gaan herkennen. En dan heb je ook de keuze of je eraan toegeeft of wat anders gaat doen. Zo raak je minder snel in paniek en ga je anders naar je gevoel kijken.



3

deel deze tip

Tip 5 - Zie de algemene tips bij angsten

Kijk voor algemene tips bij angsten ook even op het forum algemene tips bij angsten.



3

deel deze tip

Tip 6 - Deel je verhaal

Voor veel mensen lucht het op als ze hun verhaal opschrijven en delen. Je kunt jouw verhaal delen op het fomo-lotgenotenforum op deze website.



2

deel deze tip

Tip 7 - Zoek een therapeut

Heb je last van bindingsangst en kom je er zelf niet meer uit? Een therapeut of psycholoog kan je dan verder helpen.



2

deel deze tip

Voeg zelf een tip toe


Heb je zelf een goede tip?


+ tip toevoegen





Meer tips en inspiratie

We delen ook tips en inspiratie op:




© Angstfobietherapie.com - Therapie bij angst, fobie en paniek
| Disclaimer | Privacyverklaring | Reviews | Login |